Ny kund?
 
 
Leverans
 
 
Frakt
  • I den orderbekräftelse du får via e-post efter att du lagt din beställning anger vi hur och när leverans kommer att ske.
    Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt datum. Du som kund kommer att bli uppringd av transportföretaget innan leverans och då få närmare information om exakt leveransdag och tid. Vi samarbetar med samtliga större speditörer och tillsammans ser vi till att varorna kommer hem till dig. För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg.
  • Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar fraktsedeln. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare.
  • Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi fraktfritt till närmaste kajplats på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om ni önskar direkt leverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver att emballeras på ett visst sätt.
  • Vissa produkter kräver hjälp av t ex hjullastare vid avlastning. Exempel på sådana varor är tegelpannor. Plåtshopen förbehåller sig rätten att debitera kunden extra kostnader som uppkommer vid avlastning. Det är därför viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg.
  • Fraktfritt gäller vid beställningar från webshopen till ett ordervärde av minst 1000:- och en radie på 3mil ifrån Plåtshopen. Gäller varor/order med max längd 6 meter och total maxvikt 100kg. Övrig frakt offereras efter förfrågan
Vi levererar enbart inom Sveriges gränser!
 
Leveranstid
  • Plåtshopen har som mål att leverera inom 14 dagar från det att beställningen mottagits.
    Avvikelser kan dock förekomma beroende på säsong och val av vara. Avvikelser i leveranstid framgår alltid på din orderbekräftelse. I de fall leveranstiden som anges på din orderbekräftelse inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Kontakta kundtjänst senast 3 dagar efter du mottagit ditt ordererkännande om du önskar ändra status på din order.
Leveransförseningar
  • Vid leveransförseningar informeras du alltid om dessa.
    Orsaker till leveransförseningar är t ex när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.
    Du har som kund alltid rätt att häva köpet vid betydande leveransförseningar.
    Plåtshopen förbehåller sig rätten till friskrivning från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Transportrisk
  • Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Plåtshopen för.
    Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören. Om speditören inte tar på sig skadeansvar, skall du kontakta vår kundtjänst. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts inom 3 dagar från mottagandet.
    Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.
För företag gäller leveransvillkor DDU 022 - "Fritt olossat angiven leveransadress"